Tvättstugeregler

Bokning av tvättid

Bokning görs med på den elektroniska bokningstavlan utanför tvättstugan.

En tvättid kan bokas per gång och hushåll.

Generella tvättider

För att inte störa lägenheter som ligger i anslutning till tvättstugan gäller följande tider:

Man får börja tvätta först kl 8:00 varje dag.

Tvättmaskiner, torktumlare och torkrumsfläkt ska vara avstängda senast kl 22:00 varje dag.

En tvättid vara i 3 timmar plus en timmas torktid in på nästa tvättid. Har du sista tvättiden mellan 17-20 får din tvätt hänga kvar över natt men fläkten måste vara avstängd senast kl 22:00

Bokningsbara tider som gäller är:

8-11 (plus torktid 11-12)

11-14 (plus torktid 14-15)

14-17 (plus torktid 17-18)

17-20 (plus torktid 20-21)

Om man inte påbörjat sin tvätt inom en timme för bokad tid kan andra medlemmar boka resterande tvättid.

Självklart går man inte in på andras tvättider och tar ner tvätt ur torkrum för att få plats att hänga egen tvätt.

Städning

Tvättstugan städas av en städfirma 2 gånger i månaden. Du förväntas dock att göra rent efter dig efter din tvättid genom att sopa golvet och torka av tvättmedelsspill mm på ytor och maskiner.
Lämna tvättstugan så som du själv vill finna den.

I soppåsen slängs mindre sopor. Om du har stora tomma tvättmedelspaket förväntas du bära ut dem själv till soprummet.

Misskötsel av gemensamma utrymmen är ofta en anledning till irritation och tråkigheter i en förening. I vår förening vill vi att medlemmar ska trivas och att vi behandlar varandra med respekt så därför ber vi alla som nyttjar tvättstugan att följer dessa regler.